Thursday, March 15, 2012

A reminder for myself

Bismillah.. Alhamdulillah kerana aku masih lagi diberi nafas oleh Allah untuk berada di muka bumiNya..

yes, kali ini den xpakai den pula sebab kali ini nada dia macam tegas sikit kan, hehe.. takut x.. yes, a reminder for myself, rasanya serba sikit pasal diri aku yang semakin lama semakin melampau terutama kepadaMu ya Allah.. huu

Ya Allah, pertama2 nya aku mohon ampun sangat2 kepadaMu ya Allah, selama 20 tahun kesempatan hidup aku di dunia ini, sudah pasti and memang sure punya lah, bergunung dosa yang telah aku lakukan. ya Allah, kadang2 aku pelik, takut,and sangat bersyukur, Allah sangat2 pemurah, still bagi aku macam2 and memudahkan kerja aku, padahal, apa balasan yang aku bagi balik memang x setaraf dengan yang Allah bagi kat aku.. Allahu Akbar..

bagi sesiapa yang kenal aku. aku memang fames dgn sikap cepat tidur and sangat susah nak bangun balik, ya Allah, lagi2 waktu subuh, sampai satu tahap tu, time tu aku kat saser, ada testing kebakaran dekat blok, speaker tu punya la besar, dah lah besar, betol2 kat sebelah katil aku speaker tu, aku sorang jek yang x bangun, and bila cek2, kalau kes betol2, memang selamat la aku hangus, haha.. but still, kenangan kat saser, tapi nak dijadikan cerita, ya Allah, inilah salah satu ujian Allah buat aku kan, yup, aku akan terus berjuang untuk bangun awal.. gambatte..

seriusly speaking, kadang2 aku jeles dgn org yang tidur sikit, senang bangun pagi, mungkin aku masih belum mendapat nikmat macam tu, insya Allah, Allah tahu yang terbaik buat diri aku ni, cumanya, kadang2, melampau nya aku ini, kadang sampai berturut2 aku x solat subuh, apa nak jadi dgn aku ini, aku xnk sampai satu tahap, kesalahan yang selalu sangat aku buat sampai hati aku dah x terasa apa2, "relex ah, dah biasa dah tinggal subuh ini, insya ALlah ada hikmah la tu".. ya Allah, tu maknanya hati aku mmg dah hitam la tu, nauzubillah..

insya Allah, aku berdoa sgt2 kepada Allah agar Dia selalu memberi petunjuk kepadaku, semoga Allah ampunkan kesalahan2 aku selama ini, terutama pasal subuh ya Allah, pasal solat kan, benda asas kot, semuanya bermula dengan diri aku juga, insya Allah, yang penting usaha, hasilnya biar Dia yang tentukan..

ya Allah, semoga Engkau halalkan segala yang telah Kau berikan kepadaku selama hidup aku ini dan selamanya ya ALlah, sesungguhnya aku sangat2 fakir untuk membalas semua yang telah Kau berikan, aku tidak mampu ya Allah, semoga Engkau meredhai hambamu ini serta ummat nabi Muhammad ini ya Allah, semoga Kau sentiasa berada disisi hambaMu ini..

Amin..!!

1 comment: