Thursday, August 18, 2011

Ramadhan 2011

Alhamdulillah syukur kepada Allah.. sedar2 dah nk abes dah bulan ramdhan..
ramdhan taun nie agak laen sket.. ade best.. ade sedih.. tp byk yg best la..
kdg2 xboleh diungkapkan dengan kata2..
sejak first ramadhan lagi..
aku dah pasang azam yang kalo boleh aku mmg nk adjust aku punye subuh..
tp..
haha.. ade jugak yg lopong2 lagi..
ape gune buat puasa kalo sembahyang x jage., kata hati aku..

tp aku sedar..
kwan2 sekeliling yg byk tolong sedarkan aku..
segala tazkirah..
usrah..
nasihat..
kegagalan dari dulu lgi..

sume ialah ujian daripada Allah..
miss Nadia selalu ckap n naekkan semagat aku..
miss NAdia=lecturer kimia..
:)

die selalu kate..
jgn cepat give up.. u all sume masih byk mase lg..
jgn cepat mengalah..
btol ape yg miss ckap..
aku boleh jek wat latihan 2..
xpsal2 pulak give up awl2..
haha
...

teringat kat uztaz Riduwan.. mutawif ktrang mase wat umrah 2..
nabi penah bersabda..
hamba aku ni.. kalo wat kerja.. semangat 3 kali jek..
maksudnye..
umat2 nabi nie kalo wat sesuatu.. first2 jek semangat.. pastu dah senyap dah..
haha..
mmg terkena la kat aku an..
time semagat nk study.. mmg beriya ah..
tp sekejap jek.. Allah Akbar..

bile terpikir pasal fmily.
ttbe plak rase sedih.,.
balek rumah aritu.. igatkan nk wat suprise kat mak..
tp x sgke pulak dah susah kan mak..
"laen kali nk ablek gtau la awal2..
xdelah mak terkejar nk kemas bilik t"
huhuu..
minta maaf byk2 mak..

:(
mmg aku rase bersalah sgt2 la an..
dengan keadaan nenek yang saket..
huu..
mase aku balek.. mak ckap die semagat sket..
hepy jek..
ALhamdulillah.. harapnya die trus semagat..
org tua an..
suke beno tgok cucu sulong die ni balek.. hehe

tp kesian plak kat mak..
asyik2 mak jek yg kne wat keje mah..
masak..
amik budak sekolah..
jahit baju raye ktrg..
basuh baju..
basuh rumah..
kemas rumah..
Ya Allah.. ko ringankan lah kerja yang dipikul ibuku ya Allah..

semue sedih jek..
ramdhan taun nie best jugak..
kat intec..
mcm2 yg aku belajar..
kat kelas..
kawan2..
pglaman org..

buke pose kat bagan lalang..
mmg pegalaman la an..
sgt cantik pmandagan kat situ..
boleh la nk plan bawak family kat situ..
chalet atas air laut.. mantap..

hehe..
prank aisar..
makan kat muara bakar, port klang..
haha..
kesian akt aisar..
sory sar..
ktrg syg ko..
so, harapnye ko igat kat ktrg yg dah susah2 plan nk wat somthing untuk ko..
hehe.. walaupun aku tau ko down punye.. hehe..

kawan2 Ktj.. korg mmg superb.. Alhamdulillah dpat kwan2 mcm korg sume..
Arigatou.. :)
kwn2 ALM lg la an..
sume mmg terbaek..
aku berdoa sgt2 kte sume fly same2.. insya ALlah Amin.. :)

semalam AJTH..
lg sekali terasa yg amat sgt..
cume x boleh menangis..
haha..
ati kalo dah itam sgt,, mcm nie la..
insaf kejap..pastu wat lagi salah 2..
aduai..ble la agaknya iman ni boleh jadi mcm malaikat an..
byk persoalan yg nk ditanya bile tgok video AJTh semalam...
layak ke aku masuk Syurga..??
kalo x layak..
Nauzubillah.. Jauhkan aku dan yang laen2nya dari neraka mu ya Allah..
ble test lilin semalam..
sket jek 2..
dah meraung dah.. huuu..

daging semalam 2 boleh plak sedap.. hahaha
xterase budak2 mep pasal megumpat.. heheh..
tp xpelah.. daging mentah jugak.. hehe..

YA Allah.. aku bermohon padamu Ya Allah.. Ampunkan dosa2 aku ya Allah..
dosa2 yang lalu dan yang akan datang ya ALlah.. aku mohon dijauhkan dari neraka mu ya ALlah.. tolong kali ya Allah..

hapuskan la segala dosa2 kami sepanjang tempoh ujian kami ini ya ALlah..
insya ALlah.. nanti bersambung lagi..
Assalamualaikum.. :)


No comments:

Post a Comment